Wczytuję dane...
EAN: 9788388503634
Wysyłka od: 15.00 PLN

Sztuki w przestrzeni transmedialnej
Redkacja: Tomasz Załuski 

Wydawnictwo: Akademia Sztuk Pięknych 2010
Okładka: miękka 
Stan: dobry 
Uwagi: brak

Książka "Sztuki w przestrzeni transmedialnej" to interdyscyplinarne opracowanie badające dynamiczne zmiany w sztuce, wynikające z rozwoju nowych technologii i przenikania się różnych mediów. Redakcja Tomasza Załuskiego zgromadziła artykuły autorów reprezentujących różne dziedziny, które razem tworzą wieloaspektowy obraz współczesnej sztuki transmedialnej.

Pierwsza część publikacji skupia się na problematyce mediów oraz postmedialności. Autorzy, tacy jak Mateusz Salwa i Krzysztof Pijarski, analizują, jak klasyczne media, takie jak fotografia czy malarstwo, zmieniają swoje znaczenie w kontekście modernizmu i transmedialności. W tekstach poruszane są także kwestie teoretyczne, oparte na koncepcjach Rosalind Krauss i jej badań nad medialnością.

Część druga dotyczy działań performatywnych i spektakli transmedialnych. Magdalena Moskalewicz opisuje eksperymenty artystyczne Jerzego Rosołowicza, a Tomasz Załuski omawia integrację sztuk w twórczości KwieKulik. Prace te pokazują, jak artystyczne działania wymykają się tradycyjnym kategoriom, łącząc różnorodne formy wyrazu w spójną narrację.

Trzecia część koncentruje się na technologiach i poetyce współczesnej sztuki. Artykuły Moniki Murawskiej i Ewy Wojtyniak-Dębińskiej badają wpływ dźwięku i grafiki na nowoczesne środki artystycznego wyrazu. Poruszane są również zagadnienia street artu, transmedialnej narracji oraz twórczości fotograficznej Franceski Woodman, której prace interpretowane są w kontekście feministycznym.

Ostatnia część książki poświęcona jest mobilności i inwigilacji w sztuce. Autorzy analizują rolę mediów lokacyjnych oraz technologii nadzoru, takich jak systemy CCTV, w performance’ach artystycznych. Piotr Zawojski podejmuje temat interaktywnych obrazów audiowizualnych, wskazując na ich immersyjny potencjał.

Publikacja stanowi ważny głos w dyskusji nad przyszłością sztuki i jej relacją z technologią. Oferuje zarówno teoretyczne refleksje, jak i praktyczne przykłady działań artystycznych, które redefiniują granice między mediami, odbiorcą a twórcą. Dzieło skierowane jest do historyków sztuki, kuratorów, artystów oraz wszystkich zainteresowanych nowymi formami artystycznego wyrazu.