Wczytuję dane...
Realizacja zamówienia: 2 dni
Wysyłka od: 15.00 PLN

Bez wyjaśnienia. Kolekcja największych zagadek i tajemnic | część 1-3
Autor: Phillip Morris 

Wydawnictwo: Pandora, 1993
Okładka: miękka 
Stan: dobry/dobry plus 
Uwagi:
brak

Seria „Bez wyjaśnienia. Kolekcja największych zagadek i tajemnic” pod redakcją Phillipa Morrisa, wydana w 1993 roku, obejmuje trzy tomy poświęcone niewyjaśnionym zjawiskom i niezwykłym relacjom. Książki prezentują szeroki wybór felietonów i opowieści, które mają łączyć elementy ufologii, kryptozoologii, archeologicznych anomalii i zjawisk paranormalnych. W tomie pierwszym dominują wątki związane z tajemniczymi księgami, alchemią i relacjami o niezidentyfikowanych stworzeniach, a także pierwsze opisy obserwacji UFO w Stanach Zjednoczonych pod koniec XIX wieku. W kolejnych częściach pojawia się nacisk na ekspedycje badawcze w odległe rejony świata, zagadki archeologiczne, takie jak linie Nazca czy Atlantyda, oraz relacje o zjawiskach nadprzyrodzonych, w tym duchach i poltergeistach.

Drugi tom rozwija tematykę podróży i eksploracji, zestawiając ją z teoriami o ukrywanych przez instytucje informacjach. Pojawiają się relacje świadków, a także spekulacje na temat tajnych projektów wojskowych. Z kolei trzeci tom pogłębia opisy fenomenów przyrodniczych i paranormalnych, łącząc wątki o kręgach zbożowych, anomaliach pogodowych czy rzekomych kontaktach z istotami pozaziemskimi. Obecne są także historie o znanych obiektach zagadkowych, takich jak Kodeks Voynicha, oraz kolejne relacje o kryptozoologicznych istotach, m.in. Yeti czy potworze z Loch Ness.

Całość ma charakter zbioru publicystycznego, który nie proponuje jednoznacznych odpowiedzi, lecz zestawia historie i spekulacje, pozostawiając czytelnikowi przestrzeń do refleksji. Seria wyróżnia się na tle polskiego rynku lat 90. tym, że wpisuje się w rosnącą fascynację UFO, ezoteryką i tajemnicami, inspirowaną popularnością zagranicznych publikacji i seriali. W warstwie redakcyjnej zastosowano zabieg fikcyjnego pisma „Magazine of the Strangest”, które miało nadawać relacjom cechę autentyczności. Seria łączy zatem elementy reportażu i literatury popularnonaukowej z narracją stylizowaną na prasowe doniesienia. Autorzy analizują niewyjaśnione zjawiska i historie, nie rozstrzygając ich natury, lecz wskazując na granice współczesnej wiedzy.