Praca w klasie integracyjnej
Autor: Renata Flis
Wydawnictwo: Impuls, 2005
Okładka: miękka
Stan: dobry
Uwagi: nieznaczne zagięcie okładki, podpis własnościowy
"Praca w klasie integracyjnej" autorstwa Renaty Flis to książka stanowiąca praktyczny przewodnik dla nauczycieli pracujących w klasach integracyjnych. Opublikowana w 2005 roku przez Wydawnictwo Impuls, książka zawiera teoretyczne podstawy oraz praktyczne wskazówki dotyczące organizacji i prowadzenia zajęć w klasach, gdzie uczą się dzieci zarówno zdrowe, jak i z różnymi niepełnosprawnościami.
Autorka, doświadczona pedagog specjalna, dzieli się swoim doświadczeniem i wiedzą, oferując narzędzia i strategie, które mogą pomóc nauczycielom w codziennej pracy dydaktycznej i wychowawczej. Książka omawia kluczowe zagadnienia, takie jak teoretyczne podstawy integracji, omówienie koncepcji i założeń edukacji integracyjnej, w tym korzyści i wyzwań związanych z nauczaniem w klasach integracyjnych; organizacja pracy, praktyczne wskazówki dotyczące planowania lekcji, dostosowywania materiałów dydaktycznych i indywidualizacji nauczania; metody i strategie, opis różnych metod i strategii nauczania, które mogą być skutecznie stosowane w klasach integracyjnych; oraz współpraca z rodzicami i specjalistami, wskazówki dotyczące współpracy z rodzicami uczniów oraz z innymi specjalistami, takimi jak psycholodzy, logopedzi i terapeuci.
Książka osadzona jest w kontekście polskiego systemu edukacyjnego na początku XXI wieku, kiedy to edukacja integracyjna zyskiwała na znaczeniu. Autorka odnosi się do aktualnych wyzwań i problemów, z jakimi borykali się nauczyciele pracujący w klasach integracyjnych w tamtym okresie.
"Praca w klasie integracyjnej" to praktyczny przewodnik autorstwa Renaty Flis, który oferuje cenne porady i inspiracje dla nauczycieli pracujących w klasach integracyjnych. Dzięki przystępnemu stylowi pisania i konkretnym wskazówkom, książka stanowi wartościowe źródło wiedzy i narzędzi, które mogą pomóc nauczycielom w ich codziennej pracy dydaktycznej i wychowawczej. Jest to lektura polecana dla wszystkich pedagogów, którzy pragną efektywnie pracować w klasach integracyjnych i wspierać rozwój wszystkich uczniów, niezależnie od ich indywidualnych potrzeb i możliwości.